Anavy, Strana 15
Jmenuji se Ivana Filipovičová, mám tři děti a jednoho manžela:-) a v tomto článku bych vám ráda představila vývoj značky Anavy, která sice vznikla bez jakéhokoli původního obchodního záměru, přesto má již svoji historii.
Vše začalo mým prvním těhotenstvím (v roce 2007), kdy jsme se s manželem rozhodli, že ušetříme trochu toho odpadu, a zároveň i naši peněženku, a budeme používat látkové pleny místo jednorázových "pampersek". Začala jsem se tedy rozhlížet, co se na trhu nabízí, zakoupila pár plenek, zkoumala je a řekla si, že si zkusím nějaké sama ušít. Zkombinovala jsem tehdy provedení různých nakoupených plenek a výsledná díla nosila dcera do cca půl roku věku, než z nich vyrostla.
Věděla jsem sice o existenci jednovelikostních plenek, které vydrží od narození po nočník, ale měla jsem jen jednu. Tato plenka se mi zdála příliš velká a neforemná. Tak jsem se pustila do vymýšlení vlastního střihu, který jsem postupně upravovala podle toho, co se mi po nasazení na dceru nelíbilo. Plenky následně vyzkoušely děti mých kamarádek a později o ně začal být velký zájem i na internetu, takže jsem vyřídila všechny formality (zejména shánění certifikovaných materiálů, nití...) a pustila se do prodeje. To se datuje září 2009 a značka Anavy začíná oficiálně existovat.
Časem do sortimentu přibyly dámské vložky, zavinovačky z merino vlny, vlněné a flísové svrchní kalhotky atd.
Vzhledem k poptávce nebylo nadále možné, abych plenky šila sama, navíc se nám narodil na začátku roku 2010 syn, a tak jsem k sobě přibrala tři pomocnice. Dvě z nich byly stejně jako já maminky na rodičovské dovolené a třetí profesionální švadlena s průmyslovými šicími stroji a technikou.
Naše plenky postupně otestoval syn (nar. 2010), druhá dcera (nar. 2011) a stovky dalších miminek po celé republice i v zahraničí. Poznatky maminek se postupně odrazily v úpravách plenek a ve vývoji nových produktů.
V tomto období se umísťujeme na top příčkách v Anketě plena roku. Jsme Absolutní vítěz s největším počtem hlasů v roce 2011, 2012 a 2013.
V roce 2013 navíc získáváme tituly:
- Kalhotová plena roku s výrobkem Anavy jednovelikostní bambusová plena
- Čtvercová plena roku s výrobkem Anavy bambusová vícevrstvá plena
- AIO plena roku s výrobkem Anavy plena vše v jednom
- Svrchní kalhotky roku s výrobkem Anavy PUL svrchní kalhotky
Tato anketa probíhala od roku 2011 do roku 2016 a pleny Anavy se vždy pohybovaly na horních příčkách. V roce 2016 tato anketa zanikla a v současné době neprobíhá žádná jiná spotřebitelská anketa zaměřená na látkové pleny.
Na konci roku 2012 se již na výrobě plenek podílelo 5 švadlen, balíčky pro vás balila a chystala kolegyně Martina a já zajišťovala administrativu, poradenství, focení výrobků, ale hlavně plánovala a realizovala naši budoucnost:-)
Plány se dařilo proměňovat v realitu, takže v roce 2014 již bylo nezbytné osídlit nové skladové a administrativní prostory. Přibyla k nám Hanka a následně se rozrostla i šicí dílna a samozřejmě i sortiment. Neustále testujeme nové materiály (které po pečlivém prověření zavádíme do výroby), zařazujeme nové vzory a snažíme se, aby naše plenky patřily k těm nejlepším na trhu. Díky velkému akcentu na kvalitu, která je u nás na prvním místě, se to daří.
A tak se v roce 2018 musíme znovu stěhovat do větších prostor a naším zázemím se stává jedna z budov svého času regionálně významného textilního závodu (svým způsobem tak Anavy pomáhá v místě svého působení k jistému obnovení tradice textilní výroby, která k Ivančicím patří již od 40. let 19. století). Vaše zásilky zde pro vás chystá a komunikuje s vámi Lenka.
Já se nadále věnuji vývoji a zahraničnímu trhu a v podstatě zastávám i funkci IT, což koresponduje se skutečností, že k tomuto oboru původně můj život směřoval, protože jsem studovala informatiku:-) Takže vše je, jak má být:-) Další posilu máme v kolegyni Šárce (ta se stará o interní účetnictví a o aktuálnost zobrazovaného sortimentu na e-shopu). V roce 2019 přišla také Jana. Ta nám pomáhá s textovým obsahem všech našich marketingových kanálů a začínáme spolu pracovat na seriózním marketingu:-)
V roce 2019 navíc zakládáme druhou šicí dílnu pro naši sortimentní divizi dámských látkových vložek. Již nyní víme, co dalšího bude následovat, takže k naší radosti budeme tuto historii značky Anavy postupně dopisovat:-)
Za tímto úspěchem stojíte i vy, naši zákazníci. Na oplátku vám můžeme garantovat, že práce na výrobcích, které mají nejen užitnou hodnotu, ale zároveň nepřispívají k celosvětovému problému zátěže životního prostředí, nás baví. To je významný hnací motor, takže i když letos - v roce 2019 slavíme desetileté výročí značky, nikterak to neubírá na naší chuti pokračovat dál.
Historie značky Anavy
2007
Vše začalo prvním těhotenstvím zakladatelky Ivany Filipovičové a jejími myšlenkami o ušetření vyprodukovaného domovního odpadu a peněz v domácím rozpočtu. Rozhodla se tehdy používat látkové pleny a zároveň, vzhledem k tomu, že ji současná nabídka na trhu nijak zvlášť neohromila, zkusit si je i sama šít. Její výrobky nejen že dobře sloužily narozené dceři, ale vyzkoušely je i děti kamarádek a postupně o ně začal být velký zájem i na internetu.
2009
Ivana přivádí na svět druhé dítě a je třeba rozšířit tým o další členy. Začínají jí pomáhat dvě maminky na rodičovské dovolené a jedna profesionální švadlena s průmyslovými šicími stroji a technikou.
2011
Ivanina rodina se rozrůstá o třetí dítě. Opět má tak možnost podrobit vlastní plenky objektivnímu testování. Její užitečné poznatky a poznatky maminek stovek miminek z celé republiky i ze zahraničí se odrazily v úpravách plenek a ve vývoji nových produktů. Plenky Anavy se umísťují na top příčkách v Anketě plena roku. Anavy se stává absolutním vítězem s největším počtem hlasů v roce 2011, 2012 a 2013. V roce 2013 navíc získává tituly:
- Kalhotová plena roku s výrobkem Anavy jednovelikostní bambusová plena
- Čtvercová plena roku s výrobkem Anavy bambusová vícevrstvá plena
- AIO plena roku s výrobkem Anavy plena vše v jednom
- Svrchní kalhotky roku s výrobkem Anavy PUL svrchní kalhotky
Tato anketa probíhala od roku 2011 do roku 2016 a pleny Anavy se vždy pohybovaly na horních příčkách. V roce 2016 tato anketa zanikla a v současné době neprobíhá žádná jiná spotřebitelská anketa zaměřená na látkové pleny.
2012
Na konci tohoto roku se výrobní tým značně rozšiřuje a Ivana zajišťuje převážně administrativu, focení výrobků, ale hlavně plánuje a realizuje budoucnost značky.
2014
Je nezbytné zajistit administrativní a skladové zázemí, ještě více se rozrostla i šicí dílna a firma neustále testuje nové možné materiály (které po pečlivém zvážení zařazuje do výroby), přidává nové vzory a i díky tomu Anavy plenky stále patří k těm nejlepším na trhu.
2018
Anavy se z důvodu dalšího růstu musí znovu stěhovat do větších prostor. Novým zázemím se stává jedna z budov svého času regionálně významného textilního závodu (svým způsobem tak Anavy pomáháme v místě svého působení k jistému obnovení tradice textilní výroby, která k Ivančicím patří již od 40. let 19. století).
2019
Anavy zakládá druhou šicí dílnu pro druhou sortimentní divizi látkových vložek.
Stránka 15 z 19 - 326 položek celkem